بنام خدا

قوانین کیوسک نت

ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اینترنتی کیوسک نت، از آنجا که استفاده از این سایت به هر شکل به معنای قبول شرایط مندرج در بخش قوانین کیوسک نت است، تقاضا می شود آن را به دقت مطالعه فرمایید.

تعاریف

در این بخش واژه هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند.

  • فروشگاه: فروشگاه اینترنتی کیوسک نت
  • سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی کیوسک نت به آدرسqsknet.com
  • محتوای سایت: شامل قیمت، متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و وبلاگ می باشد.
  • کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت کیوسک نت شده باشد، کاربر تلقی می شود.
  • عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.
  • مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.
  • سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید.
  • استعلام: ارسال سفارش از طرف مشتری برای بررسی موجود بودن کالاهای سفارش داده شده و بررسی تغییر قیمت احتمالی.

 

ایجاب و قبول سفارش

مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد ” ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می گردد.

ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است و ملزم به پرداخت وجه آن می باشد. توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.

با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید، استعلام سفارش می باشد، پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.

ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.

کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود اقدام به خرید از سایت نمایند.

 

مراحل ثبت سفارش و خرید

ثبت سفارش نیاز به عضویت

  1. کاربران و مشتریان محترم برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت می باشند. در صورت ثبت نام، در خریدهای بعدی مجبور به ورود اطلاعات نمی باشند. با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد فروشگاه، به فروشگاه اختیار می دهند تا از این اطلاعات جهت برقراری ارتباط استفاده نماید.
  2. مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید سعی کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد سایت نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد.

گزینه نگهداری در انبار

این گزینه بر این اساس در نظر گرفته شده که مشتریان بتوانند کالاهایی که در حال حاضر موجود هستند را خریداری و در انبار کیوسک نت نگهداری کنند تا بتوانند با کالاهایی که در آینده موجود یا جدید اضافه میشوند یکجا هزینه ارسال را پرداخت کنند.

تذکر:

  1. قبل از استفاده از این گزینه حتما حساب کاربری ساخته و با حساب کاربری سفارش های نگهداری در انبار خود را ثبت کنید که در غیر این صورت فروشگاه هیچ مسئولیتی در قبال سفارش شما نخواهد داشت.
  2.  مدت زمان نگهداری از کالای شما در فروشگاه از دو ماه بیشتر نشود در غیر این صورت فروشگاه هیچ مسئولیتی در قبال سفارش شما نخواهد داشت.

ثبت سفارش و استعلام

پس از ثبت سفارش پیش فاکتور از طریق ایمیل برای مشتری ارسال می گردد. لازم به ذکر است تنها پس از پرداخت هزینه(حتی در سفارش های نگهداری در انبار) سفارش نهایی می گردد.

تذکر:

با توجه به  محدودیت های غیر قابل پیش بینی به علت واردات کالا  اگر زمانی سفارشی از طرف کارشناس فروش کیوسک نت سفارش عمده تلقی شود فروشگاه میتواند سفارش را لغو و مبلغ را به فرد سفارش دهنده عودت دهد.

روشهای پرداخت

به منظور تامین رفاه هر چه بیشتر مشتریان، فروشگاه به دو درگاه بانکی ،بانک ملت و پارسیان متصل است.

روشها، هزینه و مدت زمان ارسال
 

هزینه ارسال

در حال حاضر فروشگاه کیوسک نت با اداره پست همکاری دارد  و تمامی بسته ها از طریق پست پیشتاز ارسال می شود. میانگین هزینه ارسال برای کلیه نقاط  40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

تبصره :سفارش های بالای 700 هزار تومان از مشتری هزینه بابت ارسال (ارسال با پست پیشتاز) دریافت نمی شود و فروشگاه به عنوان تخفیف به این هزینه را به پست پرداخت می نماید.

مدت زمان تحویل سفارش ها

مدت زمان تحویل کالاها در شهر تهران بر اساس تحویل اداره پست  بین 48 ساعت تا سه روز کاری و در شهرستانها حدود 3 تا 5 روز کاری است.

مدت زمان اعلام کسری یا معیوب بودن 

مشتری پس از دریافت بسته باید بسته را بدقت بررسی نماید و در صورت معیوب بودن کالا و یا کسری ،حداکثر 2 روز کاری به فروشگاه اطلاع دهد.در غیر اینصورت فروشگاه هیچگونه مسئولیتی ندارد.

 تذکر:در صورت خرابی یا مغایرت طرح ارسالی کالا هزینه برگشت از طریق پست (به غیر از سرویس ویژه پست) با فروشگاه بوده  و به مشتری برگشت داده میشود.چنانچه با شرکت های به غیر از پست ارسال شود هزینه مازاد بر هزینه پست با مشتری میباشد.

نکات مهم در هنگام تحویل سفارش

  • در زمان ارسال کالا توسط شرکتهای پستی و باربری، مشتری موظف است در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، دیگر حق اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا نخواهد داشت، زیرا علیرغم اینکه کالا تا سقف ممکن بیمه گردیده، به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت توسط مشتری وجود ندارد.
  • توجه : چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و موضوع را بلافاصله به فروشگاه اطلاع نماید.
  • طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.
  • طبق قوانین فروشگاه، در سفارش هایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است، قبل از تحویل کالا، ابتدا لازمست که وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد. پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس رسید تحویل ظاهری کالا را امضاء نماید؛ پس از تحویل ظاهری مشتری تا 7 روز فرصت خواهد داشت تا کالا را از نظر فنی بررسی نماید. .

خدمات پس از فروش انحصاری کیوسک نت

7 روز امکان عودت کالا  و لغو سفارش

در صورتیکه مشتریان کیوسک نت، به هر دلیلی از خرید خود منصرف شوند، تا هفت روز فرصت خواهند داشت تا کالای خریداری شده را مسترد نمایند. تنها شرط لازم آن است که کالای خریداری شده از بسته بندی اولیه (پلمپ شرکت) خارج نشده باشد و کارتن و بسته بندی کالا کاملا سالم و بدون پارگی یا مخدوشی باشد. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی موجب عدم امکان استفاده از این تضمین می گردد. در این شرایط وجه کالا حداکثر ظرف ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا توسط فروشگاه، به حساب مشتری واریز خواهد شد. در این موارد هزینه ارسال و عودت کالا (هزینه رفت و برگشت) بر عهده مشتری می باشد.

کاربر می تواند سفار ش های نگهداری در انبار را حداکثر ظرف زمان 7 روز پس از ثبت سفارش لغو نماید و مبلغ به حساب اعلامی از طرف مشتری بازگردانده می شود. پس از گذشت 7 روز، فروشگاه هیچ تضمینی بابت کنسلی سفارش ندارد.

تبصره: این تضمین شامل کالاهای آرایشی و  بهداشتی ، وسایل شخصی،برقی ، لوازم پزشکی و یا کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص نمی‌توانند عودت داده شوند نمی گردد.

تبصره2: مدت لغو سفارشه های نگهداری در انبار از زمان ثبت سفارش  7 روز میباشد.

حق مالکیت مادی و معنوی

کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

موارد خاص

با توجه به اینکه قوانین فوق، قوانین کلی فروشگاه بوده و ممکن است در موارد خاص مشمول برخی کالاها نگردد، توضیحات درج شده در فاکتور و رسید تحویل کالا، که به امضاء مشتری می رسد، در این موارد ملاک عمل خواهد بود.

با تشکر

(مدیریت فروشگاه)